Thursday 8 December 2011

weekend yang indah part 2

Views
(Jawab SAYANG, tak jawab DOSE) :)

Hai Hai Semua !
Sihat ?
Hope korang sume sihatla tau. AMIN :)

Okay, da suda bawak baby dino dgn apan g taman permianan, kitaorang pun geraklaa g Jusco Tebrau City.
Saje je pergi sane.  Eh Eh ta laa.
Actually, kitaorang pergi memang nak tengok OMBAK RINDU.

Okay nak tanye sikit ni, korang da tengok belum movie ' OMBAK RINDU ' ?
pehhh, penuh wayang kan.  Media massa pun sibuk tentang ombak rindu ni. Sana sini orang dok bercakap tentang ombak rindu ni kan.  

Filem Ombak Rindu diadaptasi dari novel popular OMBAK RINDU karya Fauziah Ashari
Filem ini hasil terbitan Astro Shaw dengan kerjasama Tarantell Pictures


Menjadi anak yatim piatu, dilacurkan oleh bapa saudara sendiri serta berhadapan dengan pelbagai dugaan dalam kehidupan dan cinta. Itulah antara liku-liku yang terpaksa diharungi oleh insan bernama Izzah lakonan aktres jelita, Maya Karin dalam filem terbarunya, Ombak Rindu.

Izzah (Maya Karin), gadis yatim piatu yang kematian ibu dan ayah akibat kemalangan jalan raya. Justeru itu, ayah saudaranya, Taha, mengambil tugas memelihara Izzah. Pada masa sama, Pak Cik Taha banyak berhutang. Disebabkan kesempitan wang dia sanggup menjual Izzah kepada seorang tauke kelab malam.

Di situlah dia berkenalan dengan seorang pelanggan bernama Hariz (Aaron Aziz). Hariz sanggup ‘membeli’ Izzah dengan harga yang mahal dari tauke kelab itu dan mahu membawa dia keluar dari neraka jahanam itu.



Atas permintaan Izzah, akhirnya Hariz berkahwin dengan Izzah, tetapi dengan syarat semuanya mesti dirahsiakan.

Kehadiran Mila Amylia, anak Tan Sri Rashdan, iaitu model dan pelakon terkenal tanahair menggugat cinta Izzah yang mula berputik kepada Hariz. Dapatkah Izzah menerima Mila Amylia sebagai madunya? Bahagiakah rumah tangga yang dibina di atas kehadiran orang lain? Bagaimanakah tindakan Datuk Sufiah setelah mengetahui cerita sebenarnya?

Hero : AARON AZIZ

Heroin : MAYA KARIN

turut dibintangi oleh ;

LISA SURIHANI 
BRONT PALARAE
AZIZAH MAHZAN
ZAIDI OMAR
NORMAH DAMANHURI


" Redha itu ikhlas, Pasrah itu menyerah "
wow ! wow ! GREAT !

Novel die korang pernah bace ta ? karya FAUZIAH ASHARI


Sinopsis Novel Ombak Rindu

So sweeeet tau novel ni aku bace. Menangis tau. HUKHUK :'(
tuh yang biler kua wayang aku excited nak tengok tau.

Untuk pengetahuan korang, aku 2x tau tengok ombak rindu ni kat wayang.
aku ulang lagi ea, 2x aku tengok okay !
ta caye ? 
okay2. Ni buktinyer 2x aku tengok.

Hamik ;


AHAD 4.12.2011 8.00 pm Jusco Tebrau City
tengok bersama-sama ;

Anie Kecik, Cikin & Lindot :)

Pukul 5.00 petang kitaorang da terpacak kat Jusco Tebrau tau.
Giler penuh orang kat wayang.
Sesak ! Sesak ! Sesak !

Sementara nak tunggu pukul 8 tuh, kitaorang pergi shopping dulu. Beli ape-ape yang patot. Pastuh kitaorang masuk tempat game tuh. 


Hah!  Kandid kau.
See, aku main game lumbe kereta wooo. HAKHAK :P


mase kat JJ tebrau, seat aku N19 tuh.
kali kedua aku tengok hari :

ISNIN 5.12.20011 10.00pm KSL MALL 
tengok bersama-sama dengan NOH
(satu kelas mase teknik segamat dulu)

See. Aku tak tipu kan ?
2x tuh aku tengok. Kali kedua tuh, Noh yang belanje aku.
Aku da cakap da tengok, tapi die suruh temankan jugak.
Cehh, touchinglaa mamat tuh. Aku tengok da nak menangis. HAKHAK :P

Lagu-lagu kat ombak rindu ni sedapla pulak aku dengar tau ;


Lirik Lagu Ombak Rindu–Hafiz/Adira

Adira :
Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

Hafiz :
Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat Kamu kala duka ku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya untuk cintaku

Adira :
Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung

Hafiz :
Hujan bawa air mata ku
Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku

Hafiz & Adira :
Hanya mampu terserah
Moga cahaya di penanti

Hafiz:
Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya

Adira:
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku


Lirik Lagu Lara Lagi - Adira

Hanya sampai di sini sahaja
Kisah cinta kita berdua
Tiada daya selamanya
Terhenti di sini

Biar ku pujuk ati ini
Merawat rinduku sendiri
Setelah aku kau lukai
Sedangkan kau tahu

Kasih aku hanyalah untukmu
Tiada lain dalam diriku
Takkan berubah
walau dipisah laut biru

Cinta aku hanyalah untukmu
Tak pernah goyah
Tak pernah jemu
Takkan terpadam dalam hatiku
Ia milikmu.. percayalah

Mungkin sudah suratan kita
Terpisah sebegini saja
Pasti di suatu hari nanti
Ku jejak bahagia...

Best kan lagu die. Touching dengar :'(

Lame jugak tau citer ni. Mase kat Jusco aku tengok masuk pukul 8mlm, pukul 10.30mlm baru kuar wayang.
Biler da tengok, perut pun mintakla isi kan.

Ceh, terus pergi Setia Tropika makan kat ZZ Sup Tulang.

Ceh, mase makan kat situ kan, anie kecik dapat note nak berkenalan. 
Pft. Apelagi anie kan single lagi. HIKHIK :)


aduhduhduh ader I LOVE YOU lagi. 
Kelakarla mamat ni. HAKHAK :P

Oklaa, penat da taip-taip ni.
BUBYE. Take Care :)
Ly ! Muahhhh


♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Ni ! Suke ? Like laa ♥

0 comments:

Copyright ©.All Right Reserved by Nor Aini™