Sunday 23 October 2011

Stop acting laa wahai ______ !

Views

(Kalau jawab SAYANG, kalau ta jawab DOSE !)


U all sihat ta ? Kalau ta sihat g la klinik okay ! HEE x)

Entry kali ni aku nak dedicate kat " STALKER " aku ;

Nah hamik ni " STALKER TEGAR " aku !


Stop acting
“ Akulah yang paling hebat ! “

Setiap manusia diciptakan berbeza-beza dan orang yang paling mengenali diri kita ialah diri kita sendiri ! Tetapi, orang lain yang berada di sekeliling kita adalah cermin terbaik dapat melihat keadaan diri kita yang sebenar.
Apa pun setiap orang punya berjuta alasan untuk berbeza sikap.  Namun, setiap orang juga sebenarnya memiliki banyak alasan untuk saling memahami akan jurang perbezaan tersebut.  Tak perlu sombong atau berlagak menjadi manusia.  Tak kira kiter ni cantik / handsome, bijak dan cukup popular di sekolah atau di mana sahaja kerana pada akhirnya suatu saat nanti , kita semua akan kembali kepadaNYA.  Jadi sebab itulah, apapun yang kiter miliki harini, tak lebih daripada sekadar anugerah Tuhan  ! Bukan kerana kehebatan you all.  Jadi, berhentilah perasan menjadi orang yang serba hebat !
Bagi aku, gurlz / boyz yang cantik atau handsome itu dapat dilihat dari hatinya, perilakunya, tutur katanya dan juga serta kedewasaannya.  Tapi, zaman sekarang ni ramai sangat yang bertopengkan wajah menawan, body meletup, tapi kelakuan , tutur katanya dan juga hatinya alahai ……… bagai ular berbisa !
Sifat dan perilaku seseorang itu sangat penting.  Walaupun wajahnya tak cantik atau handsome namun sifat dan perilaku yang baik akan memancarkan aura kecantikan yang tersendiri.  Dalam hidup ini, sebenarnya kitalah yang bertanggunhgjawab ke atas sikap kiter sendiri.  Kiter harus menerima tanggungjawab sepanjang hidup kiter.  Jangan berterusan menyalahkan orang lain atau apa sekalipun, kecuali diri kiter sendiri kerana kitalah menentukan pilihan sikap kiter terhadap kehidupan.  Kiter harus berani menerima tanggungjawab atas perilaku dan tindakan-tindakan kiter.  Tinggalkan sikap buruk masa lali kiter dan bersihkan diri kiter.  Kembalilah ke jalan yang benar.  Satukan impian-impian kiter dan majulah.  Tidak ada orang yang mampu merubah hidup kiter menjadi lebih baik kecuali kiter sendiri yang melakukannya.  Tunjukkan konsisten sikap kiter yang berintegriti tinggi agar orang tahu kiter adalah orang yang berpendidikan.  Ingat ye, ketulusan hati itu adalah terciptanya keharmonian hidup. 
Kiter semua ni hanyalah manusia biasa, jadi pasti memiliki kekurangan, kelemahan dan kesalahan ! Jadi stop acting berasa akulah yang paling hebat ! NO NO NO NO NO OKAY ! Sedarlah sikit siapa diri kiter dan siapa orang lain kerana kiter masih di dunia yang sama, sama-sama juga berstatus just a human being '.  Setiap individu tak perlu hipokrit sebaliknye “ Be Who You Want To Be “

I wanna be me,myself and I.  No one else !




Please take a note.

Sekian, Terima Kasih. FULLSTOP ! OKbaiiiiiiiiiiii ;)

P/S : tak perlu sibuk-sibuk tentang personal life aku. Get lost !


♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Ni ! Suke ? Like laa ♥

4 comments:

si sepet said...

stalker . . stalker

v(^_^)v

Nor Aini said...

susa kan ader stalker ? get lost !

si sepet said...

mereka dengki =)

biarkanlah..mereka penat, mereka akan benti v(^_^)v

Nor Aini said...

yeay ! betol2. ;)

Copyright ©.All Right Reserved by Nor Aini™