Sunday, 20 November 2011

without 'HIM' for 11 months 1 week & 1 day

Views

Hai si chantek manis sekalian, sihat ta  tuh ? aku, alhamdulillah sihat. Hepy je. :)
TQ ALLAH :)

So, entry kali ni about ' without him ' for 11 months 1 week & 1 day.
chantek ta ? 1 je sume kan ? 
kau ader ? takde kan ? weks#

dedicate ;

Dear ASZ ,

You’re the biggest mistake in my life. But at one point you’re the reasons for who I am today. 

You make me stronger than ever. 

Loving you was my favorite mistakes. 

A big thanks sayang. ASZ :D


KATA-KATA SEMANGAT UNTUK AKU :-

Never cry for the person who hurts you .. 
Just smile and say thanks for giving me a chance to find someone better than you .. :)


" Forget who hurt you yesterday, but don't forget who loves you tenderly today "

actually, mule-mule dulu mase clash.
rase macam nak GILER tau. tapi da lame-lame nanti OK laa.
We must know, everything happen have a reason. trust me :)



KEKECEWAAN AKAN MEMBAWA KEKUATAN

'' adakalanya kita perlu MENANGIS agar kita tahu hidup ini bukan sekadar KETAWA , dan adakalanya kita perlu KETAWA agar kita tahu mahalnya nilai AIR MATA .. Bersyukur pada orang yang MENYAKITI mu , kerana dia yang MENABAHKAN kamu .. Bersyukur pada orang yang tak MENGENDAHKAN mu , kerana dia yang MEMUPUK mu BERDIKARI .. Bersyukur pada orang yang MENJATUHKAN kamu , kerana dia yang MEMPERHEBATKAN kemampuan mu .. Bersyukur pada orang yang MENYEKSA mu kerana dia yang menguji KESABARAN dan KETABAHAN kamu .."

" ALLAH MAHA ADIL "



Kenapa ALLAH temukan kiter dengan orang yang salah :

Memang sakit bila cinta yang kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih, apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.

Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..

' LIFE MUST GO ON '

i cannot change the past, but i can let it go :)
yeah ! yeah !
da 11 bulan 1 minggu 1 hari tau i ' SINGLE '

thanks untuk family, kawan-kawan yang banyak bagi semangat especially :

FARHANAH ALIAH
ASYIKIN ARIFF
NUR HARITHAH
SALASIAH
FADILAH TUL AHYA
NORZALIZA
SHARIEZFA
FAZIDAH HANUM

dan ramai lagi. LOVE yaw !
yang patah tumbuh yang hilang berganti. HEHE#

p/s untuk ASZ ;
saya bahagia biler awak bahagia walaupun bukan dengan saya ;)
jage diri tau ;)


Dear my future HUSBAND ;

Where are you abang ?
Can't wait to be ur wife.. :)
*p/s : jaga diri abang baik-baik, sebelum kita jumpa okay !

HAHAHAHAHAH#

BUBYE ! jumpe lagi :)


♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Ni ! Suke ? Like laa ♥

4 comments:

♥Saranghae Honey♥ LG said...

HEHEHE. terharu lak i bace♥

Nor Aini said...

nanges ta gdah ?

si sepet said...

hohooo...nama saye ade !

most welcome dear, u must strong okey !

* jika kita terjatuh ditengah jalan, bangkitlah dan terus berjalan kerana di penghujung jalan ada ganjaran yang menanti kita *

Nor Aini said...

yeah ! yeah !
must strong laa :)
muahhhhhhhh :*

Copyright ©.All Right Reserved by Nor Aini™